جاذبه های گردشگری آنتالیا
نوشته شده توسط : سیمین

شهر باستانی پرگا آنتالیا

این شهر زیبا یکی از شهرهای تاریخی یونانی در آنتالیامی باشد که یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود . این شهر در جنوب غربی ترکیه و در ساحل مدیترانه واقع شده است . پرگا یکی از زیباترین شهر های باستانی در دوره هلنی بوده است . معبد آرتمیس و خانه آپولونیوس ریاضیدان معروف یونانی نیز در این منطقه واقع شده است که مسافران تور آنتالیا را به خود جذب میکند.

_باستانی_پرگا_آنتالیا.jpg

شهر پرگا هزار سال پیش از میلاد ساخته شده است .با این که امروز از این سرزمین باستانی چیز زیادی باقی نمانده است اما همانند تخت جمشید ایران زیبایی های خاص خود را دارد امروزه از این شهر باستانی برج ها ، ستون ها ، دروازه ها و استادیوم تخریب شده ای برجا مانده است که با زیبایی خاص خود بسیاری از گردشگران تور آنتالیا نوروز 95 را به سمت خود جذب کرده است .

_باستانی_پرگا_آنتالیا_2.jpg


رودخانه ماناوگات آنتالیا

رودخانه ماناوگات آنتالیا رودخانه ای است بی نظیر که از جنوب کوه های طرس جاری میشود و به در یای مدیترانه میپیوندد . بهترین راه بازدید از این رودخانه برای مسافران تور آنتالیا نوروز 95گشت با کشتی است که از کنار شهر زیبای سیده عبور می کند و فرصتی برای بازدید از مناظر دیدنی اطراف را به ارمغان می اورد . همچنین مسافران این کشتی زمانی برای شنا در رودخانه ماناوگات و سپس دریای مدیترانه را در بر خواهد داشت .

_ماناوگات_آنتالیا_2.jpg

_ماناوگات_آنتالیا.jpeg

حدود 150 الی 200 سال قبل از میلاد حمل و نقل بار و مسافر بر روی این رودخانه صورت میگرفته است.ماناوگات در سال 1913 یک روستای جمهوریه ترکیه شد. آبشار ماناوگات در 4 کیلومتری شمال ماناوگات واقع شده است. یکی از نقاط زیبای مورد علاقه ترکها و همچنین بازدیدکنندگان خارجی تور آنتالیا نوروز 95 است.اینجا زیر درختان صنوبر ، شما می توانید از یک ناهار عالی درست شده از فزل آلای کبابی ، خیسانده شده در شراب سفید لذت ببرید. تقریبا 3 کیلومتر دورتر شما به شیهلار می رسید (Şıhlar) . از آنجا یک پباده روی ساده یک ساعته به سایت باستانی سلوکیا می رسید. مسافران عزیز تور آنتالیا نوروز 95 می توانند از گردش خود با کشتی در این رودخانه و دریای مدیترانه سفری خاطره انگیز را تجربه کنند.

2رودخانه_ماناوگات_آنتالیا.jpg

 


پاموک کاله آنتالیا (پاموک قلعه)

شاید اگر پاموک کاله را ببینید پی خواهید برد که این پدیده از عجایب جهان است و کمتر کسی است که به آنتالیا برود و این مکان را نبیند. در این منطقه آب های کالسیوس که دمایی حدود ۳۵ درجه سانتی گراد دارند از ارتفاعی صد متری به پایین می ریزند و محل ریزش آن ها به استخرهای گرمی تبدیل شده که هم به علت گرمای آب و هم بخاطر تلالو نور زیبایی خاص و جلوه ای پیدا کرده که مسافران تور آنتالیا نوروز 95 از آن استقبال زیادی می کنند. مردم این محل به آن قصر پنبه ای می نامند. جالب است که شناگران هم تفریح می کنند هم از خاصیت درمانی آب بهره می برند.

 


رافتینگ رودخانه وحشی آنتالیا

برای قایق سواری در رودخانه ای وحشتناک و خروشان می توانید از آنتالیا بهره ببرید، در ابتدا باید موارد لازم را نزد، مربیان برجسته ای بیاموزید و بعد به ارتفاعات بروید و در رودخانه های موجود روند تفریح خود را کامل کنید. قایق های این رودخانه ظرفیت های دو تا ده نفره دارند. در قایق ده نفره یک مربی وجود دارد که به طور خصوصی به شما همه چیز را هشدار خواهد داد و در کمال امنیت به شما مسافران تور آنتالیا نوروز 95 کمک می کند که قایق سواری خوبی داشته باشید. مسیر رفت و آمد حدودا ۱۴ کیلومتر است که سر شار از هیجان و لذت خواهد بود.

 

 جهت رزرو و خرید تور آنتالیا و مشاوره با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

 مطالب مرتبط :

تور آنتالیا نوروز 95

تور آنتالیا بهمن 94

تور آنتالیا اسفند 94





:: موضوعات مرتبط: تور آنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا,اماکن دیدنی آنتالیا,جاذبه های گردشگری آنتالیا,مکان های دیدنی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: